Tässä kuvassa kerrotaan, että artikkeli koskee myynnin tekemistä Instagramissa

Kuinka saada myyntiä Instagramissa - 10 vinkkiä myynnin tekemiseen

instagram-markkinointi myynti myynti instagramissa

Instagram on tehokas kanava tavoittaa asiakkaasi ja tehdä myyntiä. Yli 3 miljoonaa suomalaista käyttää Instagramia viikottain, joten todennäköisesti myös sinun asiakkaasi ovat Instagramissa.

Instagramissa myynnin tekeminen on helpointa kun myyt tuotteita tai palveluita kuluttajille, yksinyrittäjille tai pienyrittäjille.

Jotta tavoittaisit asiakkaasi ja tekisit myyntiä, sinun tulee tietää mitä asiakkaasi tekevät Instagramissa, miten tavoitat heidät ja kuinka myyt heille.

Tässä artikkelissa käyn läpi mitä vaihtoehtoja sinulla on myynnin tekemiseen Instagramissa ja miten ne toimivat.

 

Jotta saat myyntiä Instagramissa, sinun tulee ensin tavoittaa asiakkaasi

 

Käyttäjät ovat Instagramissa viihtymässä, hakemassa inspiraatiota, oppimassa uutta ja pitämässä yhteyttä tuttuihinsa.

Algoritmit näyttävät käyttäjille sellaista sisältöä, josta he juuri tällä hetkellä ovat kiinnostuneita ja jollaista sisältöä he alustalla kuluttavat.

Jotta tavoittelemasi kohderyhmä näkisi julkaisusi ja tarjontasi, sisältösi on saatava riittävästi huomiota ja reaktioita yleisöltäsi.

 

Tässä esimerkki asiakkaiden tavoitettavuudesta kahdelta saman kokoiselta Instagram-tililtä.

Molemmilla tileillä on 5 000 seuraajaa.

Vasemmanpuoleisen tilin julkaisut kiinnostavat yleisöä niin paljon, että julkaisuiden tykkäykset ovat keskimäärin 300. Koska tykkäykset tuovat näkyvyyden, tämän tilin seuraajista keskimäärin 3 000 näkee julkaisut.

Oikeanpuoleisen tilin julkaisut eivät kiinnosta yleisöä riittävästi, joten julkaisuiden tykkäykset ovat keskimäärin 50. Koska tykkäykset tuovat näkyvyyden, tämän tilin seuraajista keskimäärin 500 näkee julkaisut.

Nyt voit pohtia kumpi näistä tileistä tekee enemmän myyntiä Instagramissa.

 

Ostavia asiakkaita saat Instagramissa, kun

 

  1. Jakamasi sisältö on kohderyhmällesi kiinnostavaa, inspiroivaa tai hyödyllistä.
  2. Seuraajasi reagoivat sisältöösi ja algoritmit antavat sille näkyvyyttä.
  3. Tavoitat kohderyhmäsi ja saat uusia sisällöstäsi kiinnostuneita seuraajia tilillesi.
  4. Sitoutat seuraajasi ja saat heidät viihtymään sisältösi parissa.
  5. Seuraajasi näkevät sisältöäsi säännöllisesti ja alkavat kiinnostua tarjonnastasi.

 

Maksettu mainonta Instagramissa on tehokasta kun

 

  • Myyt riittävän edullisia tuotteita tai palveluita (usein 50 euroa on kipuraja)
  • Tuotteesi ovat trendikkäitä ja mahdollisuus heräteostoon on korkea
  • Tavoitat mainoksella yleisön, joka jo tuntee tuotteesi ja on heti valmis ostamaan

Maksettu mainonta Instagramissa on haastavaa kun:

  • Myyt tuotteita, joita ei osteta heräteostoksena
  • Myyt yli 50 euron hintaisia palveluita

 

Orgaaninen markkinointi Instagramissa on tehokasta kun

 

  • Myyt arvokkaampia tuotteita
  • Myyt palveluita
  • Haluat myydä jokaiselle asiakkaallesi: heille, jotka ovat valmiita ostamaan heti ja heille, jotka ovat valmiita ostamaan vasta myöhemmin

Orgaaninen markkinointi Instagramissa on haastavaa kun:

  • Et vielä tavoita riittävästi oman kohderyhmäsi asiakkaita
  • Haluat heti myyntiä arvokkaammille tuotteille ja palveluille

 

10 vinkkiä myynnin tekemiseen Instagramissa

 

  1. Älä jaa pelkkiä tuote- tai palveluesittelyjä, sillä tätä ei seurata Instagramissa.
  2. Tunnista kohderyhmäsi tarpeet ja tuota sisältöä, joka vastaa siihen.
  3. Ratkaise kohderyhmäsi ongelmia antamalla vinkkejä heille liittyen tuotteeseesi tai palveluusi.
  4. Anna inspiraatiota yleisöllesi näyttämällä mikä on mahdollista tuotteesi tai palvelusi avulla.
  5. Rakenna luottamusta tuomalla esiin yritystäsi, taustaasi ja arvojasi.
  6. Jaa asiakaspalautteita tai tuloksia aiemmilta asiakkailtasi.
  7. Varmista, että seuraajasi näkevät julkaisusi, jotta he edes näkevät tarjontasi. Lue lisää aiheesta postauksestani: Seuraajien sitouttaminen
  8. Keskustele seuraajiesi kanssa, sillä lämpimät kontaktit ovat potentiaalisimpia asiakkaitasi.
  9. Keskity Instagram-feedilläsi ensisijaisesti yleisön tavoittamiseen ja stooreissa nykyisille seuraajille myynnin tekemiseen.
  10. Ole riittävän aktiivinen ja julkaise viikottain (keskimäärin 3 postausta), jotta pysyt asiakkaidesi mielessä.

Lataa tästä ilmainen 12-sivuinen opas, jolla kasvatat näkyvyyttäsi ilman kikkailua

 

VAHVAN INSTAGRAM-TILIN PILARIT

 

Lataamalla oppaan liityt myös Instagram-tietopankkiin, josta saat kerran viikossa sähköpostiisi perusteellisia vinkkejä ja painavaa asiaa toimivasta Instagram-tekemisestä